زنجاب زنجاب

چیز‌های عجیبی که نمی‌دانستید قابل خوردن هستند!

چیز‌های عجیبی که نمی‌دانستید قابل خوردن هستند!

در طبیعت چیز‌های وجود دارند که تا به حال شاید نمی‌دانستید که توسط انسان‌ها به عنوان غذا استفاده می‌شوند. غذا‌هایی که از گذشته در فرهنگ‌های مختلف  استفاده می‌شدند و  اکنون نیز طرفداران زیادی دارند.

گچ

گچ ماده طبیعی و غیرسمی است و دارای کربنات کلسیم خالص می باشد. درست است که این غذا هیچ ارزش غذایی ندارد، اما مضر هم نیست. زنان باردار و افرادی که کمبود آهن دارند تمایل زیادی به خوردن گچ دارند.

خاک رس

خاک رس در بعضی از محصولات زیبایی از جمله ماسک‌ها استفاه می‌شود، اما می‌دانستید که برخی فرهنگ‌ها به خصوص آفریقا و خاور میانه خاک رس را به عنوان غذا می‌خورند؟ همچنین کسانی که کمبود زینک دارند از قرص‌های خاک رس استفاده می‌کنند. به علاوه خاک رس سموم روده را ازبین برده و به سلامت سیستم گوارشی کمک می‌کند.

گل قاصدک

گل قاصدک سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین C، A و K و شامل پتاسیم و آهن می باشد. در بسیاری از فرهنگ‌ها از این گیاه به عنوان دارو استفاده می‌شود.

تاج خروس

 

تاج خروس به عنوان غذا در فرانسه و ژاپن استفاده می شود و بسیار پرطرفدار است.همچنین و برای درمان آرتروز زانو نیز استفاده می‌شود.

 

کاکتوس

 

کاکتوس از آن گیاهانی است که معمولا سعی می‌کنید به آن نزدیک نشوید، اما خوردن آن در بین عوام گسترش پیدا کرده . اگر در فضای مجازی جستجو کنید می‌توانید دستور غذا‌های بسیاری با کاکتوس پیدا کنید.

 

طلا

 

از نظر بیولوژیکی طلا راکد می باشد یعنی می‌تواند از سیستم گوارشی بدون اینکه جذب روده‌ها شود عبور کند. به همین دلیل در برخی رستوران‌ها غذا‌ها را با طلا تزئین می‌کنند. طلا‌های خوراکی ۲۴ عیار می باشند، اگر عیار آن‌ها کمتر باشد دارای ناخالصی است و قابل خوردن نیست

  • Share