زنجاب زنجاب

افسردگی کودکان

افسردگی کودکان

نشانه های افسردگی کودکان ،که والدین باید بدانند:

 

کودکتان با دیگر هم سالان خود رابطه ندارد

در این مواقع کودک علاقه ای ندارد که با همسالانش در ارتباط باشد،غالبا تنها است و حتی ابراز علاقه هم نمی کند.این دور ماندن باعث می شود کودک را اجتماع گریز و افسرده کند.

خاطرات خوش، کودکتان را به وجد نمی آورد

یادآوری و صحبت از خاطرات خوش کودکی در صورتی که کودک را خوشحال نکند،آن کودک افسردگی دارد.در این صورت ببینید که وقتی از خاطرات خوش گذشته حرف می زنید کودکتان چه واکنشی دارد.

کودک بیش از هر زمان دیگر گریه می کند

اگر فرزندی که بیشتر مواقع آروم است،بیشتر از زمان های دیگر گریه کند و به کارهایی که قبلا دوست داشته علاقه نشان نداد، آن را نادیده نگیرید.

کودکتان به نظر بی تفاوت می آید

بی علاقه شدن به کلاس هایی که آن را ثبت نام کردید یک نشانه است.افسردگی باعث می شود کودک شما به هیچ چیز همانند قبل علاقه واهمیت نشان ندهد.از مدرسه و کلاس گرفته تا وقت گذراندن با دوستانش

کودکتان الگوی غذاییش تغییر کرده است

 ممکن است ناگهان کودک کم غذایتان شروع به پر خوری کند یا بالعکس.تغییر در اشتها می تواند از نشانه های افسردگی باشد.رابطه کودک با غذا در پی بزرگ شدنش به صورت طبیعی دچار تغییر می شود اما اگر این تغییر، با دیگر نشانه های افسردگی همراه بود باید نگران شوید.

کودک اظهار بی ارزشی می کند

اگر کودک شما جملاتی مانند من برای کسی ارزش ندارم و هیچکس مرا دوست ندارد،را به کار می برد باید نگران شوید در این شرایط باید از یک مشاور کمک بگیرید تا این افکار منفی از کودکتان دور شود.

فرزندتان می خوابد اما باز هم خسته است

تغییرات در عادت خواب نیز می تواند از نشانه های افسردگی باشد.مهم نیست چقدر می خوابند ،آنها روز بعد همچنان خسته هستند و احساس ناتوانی می کنند.به کارهایشان دیر می رسند یا به کل فراموش می کنند. یا اینکه تکالیف خود را به خاطر خوابیدن زیاد انجام نمی دهند، بنابراین نحوه زندگی شان دچار مشکل می شود. 

  • اشتراک گذاری