زنجاب زنجاب

جاذبه های گردشگری کیش

جاذبه های گردشگری کیش

جزیره کیش ازشمال به ایران از شرق به تنگه هرمز ، ازجنوب به کشور امارات واز غرب به کشور های بحرین وعربستان منتهی می شود این جزیره بیضی شکل که در دوران گذشته نام انرا قیس گذاشته بودند .

جزیره کیش یکی از مهمترین و جذابترین مقاصد گردشگری ایران با محیط 44 کیلومتر ،جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد. زیبایی ها وجاهای دیدنی کیش باعث شده اند که این جزیره لقب مروارید خلیج فارس رابه خود اختصاص دهد.

تفریحات آبی

اگر به تفریحات آبی علاقه مندید، در کیش میتوانید به گزینه های متنوعی، از آب چترسواری (پاراسیلینگ) و غواصی گرفته تا موج سواری و جت اسکی، دسترسی داشته باشید.خدمات مربوط به این فعالیت ها توسط جوانان مهمان نواز بومی به گردشگران ارائه میشوند.

اما اگر علاقه ای به این قبیل هیجانات ندارید، حداقل لذت قایق سواری با قایق های کف شیشه ای و تماشای دنیای رنگی زیر آب را از خودتان دریغ نکنید!

کشتی یونانی

این کشتی که در بریتانیا ساخته شده بود ومالکان مختلفی درطول عمرش  داشت اما آخرین مالک آن یک  شخص یونانی بود .

در سال 1345 کشتی «خولا اِف» در سواحل جنوب غربی کیش به گِل نشست. تلاش های بسیاری برای نجات کشتی انجام شد که البته هیچکدام شان به نتیجه نرسیدند و کشتی در نهایت همان جا رها شد.

کشتی یونانی یکی از زیباترین جاهای دیدنی کیش است. این کشتی عظیم‌الجثه به ویژه هنگام غروب منظره عکاس پسندانه ای دارد و یکی از جاهای دیدنی کیش به حساب می آید و گردشگران زیادی برای دیدنش به این نقطه از جزیره می آیند.

 

ساحل مرجانی

یکی از مهمترین جذابیت های هر جزیره ای سواحل آن محسوب میشوندجزیره کیش نیز از این قاعده مستثنی نیست. ساحل مرجانی کیش در بخش شرقی جزیره واقع شده است و یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جاذبه  های آن به شمار میرود.

در نوار ساحلی، آلاچیق ها و درختان نخل را می بینید که در پس‌ زمینه منظره ای چشم انداز ردیف شده اند. تماشای غروب آفتاب از اینجا تجربه ای فراموش نشدنی است. خاك كیش دارای ساخت مرجانی است و با رنگ نقره فام در زیرآفتاب از درخشندگی خیره‌كننده‌ای برخوردار است. این ویژگی را بسیاری از سواحل دنیا كه از ماسه خاكستری پوشیده شده‌اند، ندارند. آب دریا در ساحل این جزیره شفاف و روشن است و تا فاصله‌ای دور می توان كف دریا را به راحتی تماشا كرد. مرجان ها به صورت طبیعی موجب تصفیه آب و شفافیت و زیبایی سواحل جزیره هستند.

 

لاک پشت های دریایی

 

لاکپشت های پوزه عقابی در ماه های بین اسفند تا مرداد برای تخمگذاری به مناطق حفاظت شده سواحل جنوبی و غربی جزیره مرجانی کیش می آیند. اگر در این بازه از سال به این قسمت از سواحل جزیره بیایید، میتوانید از دور لاک‌پشت ها را ببینید که به سمت ساحل شنا میکنند و برای تخمگذاری چاله می کنند

درخت سبز

درخت سبز در قسمت شمالی جزیره در منطقه ای معروف به دره پرتغالی ها قرار دارد. این مجموعه در اطراف یکی از کهنسال ترین درختان جزیره موسوم به درخت لور یا انجیر معابد ساخته شده است. این درخت معروف گویا چیزی حدود 600 سال قدمت دارد.

بسیاری بر این باورند که درخت فرخنده‌ای است، برای حاجت گرفتن به اینجا می آیند و به شاخه های ضخیم و درهم پیچیده اش دخیل می‌بندند. سایر قسمت های مجموعه نیز از فضای سبز تشکیل شده و جای مناسبی برای استراحت و آرامش‌ خیال است.

 

پارک دلفین

این مجموعه تفریحی 170 هکتاری شامل استخر دلفین ها، شیرهای دریایی و نهنگ ها یکی از جاذبه های گردشگری کیش است که دیدن شان قطعا میتواند تجربه هیجان انگیزی باشد. اما تمام جذابیت های این مجموعه‌ فقط به موجودات دریایی ختم نمیشود و باغ های دل انگیزی همچون باغ پرندگان، باغ پروانه و باغ ارکیده و کاکتوس نیز برای تماشا و حظ بردن از کیش به انتظارتان نشسته اند.باغ پرندگان این مجموعه بیش از 47 گونه پرندگان و سایر جانوران را در خود جای داده است. خلاصه اینکه پارک دلفین کیش میتواند گزینه‌ تفریحی مناسبی برای همه سنین باشد.

نخلستانهای كیش

 

پرورش نخل در كیش از سابقه دیرینه‌ای برخوردار است. اغلب جهانگردانی كه در سده‌های گذشته از كیش دیدار كرده‌اند به وجود نخلستان های انبوه در این جزیره اشاره نموده اند. متأسفانه بسیاری از نخلستان‌ها در طول دهه‌های گذشته از میان رفته اند.«باغ بهشت» تنها نخلستان به جای مانده از دوره های گذشته ایست كه در غرب محله سفین واقع شده و از جمله زیباترین نخلستان های كیش است كه به ویژه در هنگام غروب آفتاب چشم اندازی زیبا و تماشایی دارد.

در دهه اخیر، سازمان منطقه آزاد كیش در طرح های توسعه فضای سبز جزیره برای نخل اهمیت ویژه‌ای قائل شده است. نخلستان های طلوع و غروب نمونه هایی از این گونه موارد است. نخلستان طلوع با حدود 15 كیلومتر در شرق جزیره واقع است و نهال های آن در سال 1373 غرص شده‌اند.

  • اشتراک گذاری