زنجاب زنجاب

درمان موخوره

درمان موخوره

اگر موهای شما چند شاخه شود به آن مو خوره می گویند که باعث ضعیف شدن موها می شود.و برای سلامت موها مضر می باشد.یک درمان ساده و اصلی آن کوتاه کردن مو می باشد ولی می توانید بدون کوتاهی نیز از این موخوره ها راحت شوید.در ادامه با زنجاب به آن می پردازیم..

 

دلایل ایجاد موخوره:

 

افرادی که زیادی ازاتوی مو و سشواراستفاده می کنند

شانه زدن موهای خیس و انتخاب برس موی نا مناسب

کم آبی بدن 

قرار گرفتن زیاد زیر نور خورشید 

استفاده از رنگ و محصولات شیمیایی به طور مداوم 

دوش آب داغ به شدت موها را ضعیف می کند

استفاده مداوم از ژل مو و تافت ها

 

شما می توانید با راه کارهایی از پیشرفت مو خوره جلوگیری کنید.البته بهترین راه درمان این است که هر سه ماه یکبار به آرایشگاه بروید و موهای خود را نوک گیری کنید.

 

راه های درمان موخوره:

 

استفاده از روغن‌ها برای جلوگیری از موخوره

افرادی که موهای خشکی دارند بیشتر موخوره دارند زیرا مو آب کافی ندارد چربی های طبیعی مو از بین رفته ، پوست سر خشک شده و باعث ایجاد موخوره می شود.می توانید با آغشته کردن ریشه ی موی خود به روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و بادام تلخ از پیشرفت موخوره جلوگیری کنید. 

 

ماسک گیاهی برای موها تهیه کنید

دو قاشق غذا خوری روغن زیتون و دو قاشق روغن نارگیل را کمی گرم کنید با مقداری آووکادو باهم مخلوط کنید .به ساقه موها بزنید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم بشویید.

 

در انتخاب شامپو دقت کنید

سعی کنید از شامپوهای گیاهی و با مواد طبیعی استفاده کنید.شامپوی شما نباید حاوی الکل باشد زیرا الکل موجود در شامپو باعث خشکی مو می شود و سبب موخوره نیز می شود.

 

سعی کنید از سشوار استفاده نکنید

بعد از اینکه دوش گرفتید برای خشک کردن موها از سشواراستفاده نکنید و اجازه دهید تا موها در فضای خانه خشک شود در هنگام زدن سرم مو سعی کنید از گرمای شدید سشوار استفاده نشود.سرم مو باعث می شود یک مقاومتی در برابر گرما ایجاد شود و موهای شما آسیب نبیند.

 

ماسک تخم مرغی تهیه کنید

زرده تخم مرغ را جدا کنید و با 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق عسل مخلوط کنید و 30 دقیقه روی سر خود قرار دهید و بعد با شامپوی بشویید .این ماسک معجزه می کند.

 

*سعی کنید از برس پلاستیکی استفاده نکیند،از برس های چوبی استفاده کنید..*

  • اشتراک گذاری