زنجاب زنجاب

روز پدر

روز پدر

مراسم و هدایای روز پدر در برخی کشورها:

 

روز پدربرای تمام کشورها روزی مهم و پرمعناست و در سراسر جهان این روز را باعشق و احترام نسبت به پدران جشن می‌گیرند و فرصتی است تا قدرانی خود را به پدران نشان دهیم و نقش آنان را در خانواده و جامعه  برجسته کنیم.

بسیاری از کشورها ، روش‌های خاصی برای بزرگداشت پدران دارند، در ادامه مجموعه‌ای از أنها بیان شده است.

اروگوئه

خانواده‌ها در اروگوئه به طور سنتی از پدران خود تشکر می کنند.با این هدف که پدر استخوان بندی خانواده است،در خارج از خانه های خود اسکلتی آویزان می کنند.

 

تایلند

در تایلند، ۵ دسامبر روز پدر نامگذاری شده که این روز تولدپادشاه ییشین تایلند بومیپول آدولیاده است.در این روز افراد لباس زرد می پوشند،(زیرارنگ روز دوشنبه زرد می باشد و پادشاه در این روز متولد شده).معمولا پدرها در این روزیک شاخه گل اختر هدیه می گیرند

 

آلمان

در کشور آلمان در چهاردهمین روز بعد از عید پاک ، روز پدر در روز پنجشنبه به طور سنتی جشن گرفته می‌شود . اعتقاد مسیحیان به بازگشت مسیح به بهشت در این روز می باشد. این روز به عنوان روز مردان نیز شناخته می‌شود.گروه‌هایی از مردان سفرهای پیاده روی را برنامه‌ریزی می‌کنند و با گاری‌های که ملزومات خود را در آن حمل می‌کنند به  طبیعت می‌روند.

 

فرانسه

 در سال 1949 سازنده فندک فلامینر ایده روز پدر را با معرفی این محصول خود به عنوان بهترین هدیه تبلیغ کرد و این روز از سال ۱۹۵۲ به رسمیت شناخته شد ولی امروزه نقاشی یا هدایای دیگر برای پدران جایگزین فندک شده است.

 

ژاپن

کودکان در ژاپن به پدران خود هدایایی شامل صنایع دستی ، شیرینی و لیوان هدیه می‌دهند و خانواده‌ها این روز را با غذاهای دریایی (خرچنگ و میگو) جشن می‌گیرند. عطر به همراه گل ها  یک هدیه محبوب برای پدران ژاپنی است.

 

آفریقای جنوبی

در افریقای جنوبی هدایای دست‌ساز، گردنبندها و یادداشت‌های تشکرآمیز به پدران هدیه داده می شود ، در این روز خانواده‌ها معمولا با هم به ماهیگیری رفته یا از پیک نیک لذت می‌برند، برگزاری این نوع جشن‌ها به شدت بر نقش   پدران در پرورش فرزندان و ساختن یک جامعه قوی متمرکز است .

 

فنلاند

در فنلاند، پدران از استراحت بسیار لذت می‌برند و در روز پدر ترجیح می‌دهند که صبحانه مورد علاقه خود را در رختخواب بخورند.. در مدارس  به احترام همه پدران در جمعه قبل از روز پدر، کیک و قهوه می‌خورند.

 

برزیل

در برزیل خانواده‌ها در دومین یکشنبه آگوست که روز پدر است کنارهم کباب یا استیک می‌خورند.زیرا سنتی است که در آن گوشت بسیار اهمیت دارد.

 

  • اشتراک گذاری