زنجاب زنجاب

ریزش مو

ریزش مو

درمان‌های خانگی "برای جلوگیری از ریزش مو"

 

شنبلیله

دانه‌های شنبلیله سرشار از هورمون‌های موثری است که به رشد مو کمک می‌کنند. این دانه‌ها حاوی پروتئین هستند که ساقه‌ی مو را تقویت می‌کنند.

دانه‌های شنبلیله رایک  شب در آب خیس کنید سپس آنها را بکوبید تا خمیری یکدست به دست آید. آن را به پوست سر و موها بمالید. سرتان را بپوشانید و۳۰ دقیقه تا یک ساعت بعد، موهای‌تان را با آب فراوان بشویید. حداقل دو بار در هفته و به مدت یک ماه این کار را ادامه دهید تا نتایج  آن را ببینید.

 

آلوئه ‌ورا:

ژل آلوئه‌ورا باعث از بین رفتن شوره‌ی سروخارش سر می شود و به تقویت موها نیز کمک می کند. با کمک چاقو، ژل آلوئه‌ورا جدا کنید. ژل را در مخلوط کن بریزید تا یکدست شود آن را به پوست سر و موها بمالید. پس از یک ساعت، ماسک را با آب بشویید. ۳-۴ بار در هفته انجام دهید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید.

 

اسفناج:

اسفناج سرشار از آهن،ویتامین آ،ویتامین سی می باشد با مصرف اسفناج می توانید این مواد مغذی را به منظور سلامت موهایتان به دست آورید.. رنگ سبز برگها نیز حاوی اسیدهای چرب امگا 3، منیزیم، پتاسیم، کلسیم است.که همه به حفظ مو و درخشندگی موها کمک می کند و با مرطوب نگه داشتن موها مانع از شکنندگی آنها می شود.

 

 روغن نارگیل:

روغن نارگیل منبعی از مواد معدنی و ویتامین ها می باشد.این روغن مانع از دست دادن پروتئین ها می شود.در نتیجه برای سلامت و تقویت موها نقش مهمی دارد.

 

آب پیاز:

گوگرد موجود در پیاز به گردش خون کمک می کند.باعث از بین بردن شوره سر و قارچ ها می شود.و به تقویت مو کمک می کند.آب پیاز را مدت نیم ساعت تا 45 دقیقه بر روی پوست سر خود بگذارید و سپس بشویید.

 

عسل:

عسل باعث حفظ رطوبت مو شده و از ریزش آن جلوگیری می کند.برای پر پشت کردن موهای خود از عسل به همراه روغن زیتون استفاده کنید. قبل از حمام به مدت نیم ساعت این ترکیب را بر روی سر خود گذاشته و سپس دوش بگیرید.

  • اشتراک گذاری