زنجاب زنجاب

موجودات زیر آب

موجودات زیر آب

یک غواص از کشور روسیه با عکسهای خود از «موجودات زیر آب» در عمق بیش از ۱۵۲ متر در دریای سفید همه را حیرت زده کرده است،

یک زیست شناس دریایی روسی اهل مسکو به نام الکساندر سمنوف  ۴۰ دقیقه در عمق حدود ۶۱ متر زیر آب‌های منجمد توانسته است تصاویری جادویی از موجودات زیر آب تهیه کند.

که در این تصاویر یک عروس دریایی یال شیری با بدنی آبی رنگ به شکل اسپاگتی که حدود ۱۵ متر طول دارد و یک کرم طلایی از گونه ragworm و یک نرم تن بسیار شگفت انگیز اشاره کرد. در گفتگو با سمنوف این نتیجه حاصل شد که: «این موجودات زیرآب برای میلیون‌ها سال در این فضای وسیع شناور بوده اند. طبیعت در طول این زمان گونه های زیادی در زیر این آبها به وجود آورده»

  

به گفته سمنوف: دریای سفید در طول سال 4 تا 6 ماه پوشیده از یخ می باشد. جریان جزر و مد در این دریا عظیم ترین چالش در زیر این آبها است چون که اگر به یک صخره بسیار عظیم بچسبید، حدود یک ساعت غواصی می تواند شما را به دور دستها برده ودر کمتر از نیم ساعت از جایی که به دورن آب شیرجه می زنید ممکن است یک مایل فاصله بگیرید.

از گونه های زیر آب دریای سفید سمنوف به این موارد اشاره کرده است: عروس دریایی یال شیری ، یک نوع پلانکتون نادر از دسته zooplankton با نام علمی حلزون صورتی هایپریا که برای اولین بار در سال ۱۶۷۵ میلادی کشف شد و نیز هیدروزوآیی که نام خود را از واژه یونانی به معنای آب گرفته است.

  • اشتراک گذاری