زنجاب زنجاب

پوشاک

پوشاک

پوشاک یکی از نیازهای اساسی و مادی هر انسان است که از اغاز پیدایش انسان تا کنون براساس شرایط مختلف اقلیمی و اجتماعی به وجود امده و دچار تغییر و تحول شده است . 

پوشاک در ایران مانند دیگر جنبه های فرهنگ،متنوع است . آن چه ما امروز در کشور احساس کمبودمی کنیم نوعی نگاه ویژه به مساله پوشش است که برای زیستن در دنیای امروز و جذب درست فرهنگ آن لازم می باشد.

اگر چه که در طول تاریخ هیچ مجموعه ی سازمان یافته ای برای بر آوردن تمام نیازهای طراحی لباس شکل نگرفته اما با توجه به احساس نیاز به طراحی لباس و داشتن لباس های مخصوص در هر دوران این نیاز به گونه های مختلف و به صورت پراکنده در قالب کارگاههای طراحی و خیاطی لباس پاسخ داده شده است. 

امروزه مد و مدگرایی بخش وسیعی از زندگی روزمره انسانها را به خود اختصاص داده است. نه تنها خانمها به زیبایی و آراستگی خود اهمیت می دهند بلکه آقایان نیز به این آراستگی می پردازند.

البته بعضی ها بر این باورند که تنها سیرت و باطن افراد مهم است نه ظاهر آنها. اما همه ما این را می دانیم که مردم به افرادی که خوش لباس هستند به یک دید دیگر نگاه می کنند.

ما خود منکر اهمیت شخصیت و هویت افراد نیستیم اما قبول کنید که هیچ کس در برخورد اول نمیتواند پی به خصوصیات اخلاقی شما ببرد. پس اولین ویژگی که در یک برخورد بیش از سایر مسایل توجه دیگران را به خود جلب میکند وضعیت ظاهری شما می باشد.

طبق توصیه کارشناسان عمل کنید

بسیار زیادی از آقایان طرز پوشش کاملا تحمیلی دارند، به این معنا که لباسهایی را بر تن می کنند که در ابتدا مادرانشان برای آنها انتخاب می کردند و سپس همسرانشان. از سوی دیگر مردان ترجیح میدهند هیچ سبک خاصی در پوشش خود نداشته باشند تنها به این دلیل که نمیخواهند از یک شیوه تحمیلی در لباس پوشیدن پیروی کنند.

با خواندن چند مقاله در زنجاب متوجه نکاتی میشوید که همیشه باید رعایت شوند.

مثلا: هیچ گاه جورابهای روشن را با کفشهای تیره نپوشید، سعی کنید همیشه کفش را با کمربندتان ست کنید، و از پوشیدن لباسهای خیلی به شدت تنگ پرهیز کنید. به تبلیغاتی که همیشه به سادگی از آنها می گذشتید توجه کنید . بهترین الگوهای مناسب پوششی در همین تبلیغات نهفته است.

چگونه الگوها را انتخاب کنیم؟

مد تنها سبک پوشش شما نیست شما باید به روز باشید و اطلاع کاملی از اینکه در حال حاضر چه نوع پوششی دارای امتیاز بیشتری است داشته باشید. باید اطلاع داشته باشید چه نوع لباسی جدید است و کدامیک قدیمی. چه نوع لباسی شما را جذابتر کرده. تمام کلیشه ها را فراموش کنید و فقط سعی کنید که در نظر دیگران زیباتر به نظر برسید.

تناسب اندام خود را حفظ کنید

روی مد بودن تنها ارتباط با نوع پوشش شما ندارد بلکه درصد زیادی از آن را تناسب اعضای بدن تشکیل میدهد. برای امتحان لباسهای همشکل را بر تن دو فرد مختلف میکنیم. اولی شخصی دارای تناسب اندام است و دیگری یک فرد دارای شکم برجسته، شانه های منحنی و قفسه سینه فرو رفته است.

مسلما بدون توجه به نوع لباس اولین نفر زیباتر به نظر میرسد. حفظ تناسب اندام کار مشکلی نیست فقط کافی است پرخوری نکنید و در طول هفته ورزش کنید

این امر نه تنها باعث میشود تا شما سلامت باشید بلکه باعث می شود تا اعتماد به نفس شما افزایش پیداکرده و احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید ؛

خود واقعی تان باشید

مهمترین اصل در این مبحث حفظ شخصیت واقعی فرد می باشد. اگر لباسی بر تن یک مدل زیبا به نظر برسد الزاما به این معنا نیست که بر تن شما نیز همانطور باشد. اگر در لباسی احساس راحتی نمیکنید و از پوشیدنش احساس خوبی به شما دست نمیدهد، پوشیدن آن هیچ اجباری نیست،لباسی را بپوشید که در آن احساس راحتی کنید و برازنده شماست.

مدل دلخواهتان را همانگونه که می پسندید درست کنید

آخرین نکته پیرامون بحث این است که انتخاب لباس برای شما باید یک سرگرمی باشد نه یک کار طاقت فرسا و مشکل، از انجام آن لذت ببرید زیرا زیبایی تحمیلی نیست، یک فرآیند کاملا طبیعی است که باید خود را با آن بیامیزید تا در نظر دیگران زیبا جلوه کنید.

 

  • اشتراک گذاری