زنجاب زنجاب

کاربرد لیمو ترش

کاربرد لیمو ترش

کاربرد جالب لیموترش در خانه

 

تمیز كردن شعله‌پخش‌كن گاز: 

زمانی كه روغن و مواد غذایی مختلف روی گاز جمع شده باشد،تمیز کردن آن كار سختی است. آب لیمو، آب و جوش‌شیرین را مخلوط کرده به صورت خمیر درآوریدو روی مواد سر رفته بریزید. 20 دقیقه صبر كنیدو سپس با آب و اسفنج آن را تمیز كنید.

 

تمیز كردن پنجره‌ها: 

شیشه ها هیچوقت تمیز باقی نمی مانند، زمانی كه جای انگشت و دوده بر روی پنجره‌ها  باقی می ماند،  بخصوص پنجره آشپزخانه كه در معرض روغن قرار دارد می توان برای پاك كردن آن‌ها از 2 قاشق غذاخوری آبلیمو، ½ پیمانه سركه سفید و مقداری آب گرم استفاده كنید.

 

تمیزكردن ماشین ظرفشویی:

 هر چند وقت یك بار لازم است ماشین ظرفشویی را تمیز كنید.یك تكه لیمو را به بدنه فلزی این وسیله بمالید و سپس با یك پارچه مرطوب و بعد با یك پارچه خشك آن را پاك كنید.اینکار باعث میشود بقایای غذای باقی مانده به راحتی پاک شود از آب  داغ برای پاك كردن استفاده كنید.

 

تمیز كردن سینك: 

سینك ظرفشویی از آلوده‌ترین قسمت‌های خانه می باشد. آب لیمو ترش و نمك را مخلوط کرده و آن را  روی سینك و شیرآلات بمالید سپس آبكشی كنید. این تركیب لكه‌های زنگ زدگی را نیز از بین می‌برد.برای از بین بردن بوی نامطبوع بر روی سینک،یک لیمو رابرش دهید و داخل سینک بیندازید.

 

از بین بردن بوی نامطبوع:

 بوی غذای آشپزخانه به پرده‌ها، رومیزی و پارچه‌ها سرایت می‌كند.بوی بد مدت بیشتری باقی می‌ماند. در این مواقع ظرف كوچكی را از آب پر كنید و بگذارید آب به جوش بیاید. چند تكه پوست لیمو و  1 قاشق چای‌خوری میخك و برگ رزماری داخل آن بیندازید.تا بوی خوش در فضای خانه پخش شود..

 

  • اشتراک گذاری